نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

هدف از نصب این چراغ ها در خیابان های آمریکا چیست؟ (+تصویر)

این چراغ ها می توانند بر روی شهروندان جاسوسی کنند، آن هم به صورتی که جورج اورول در بدترین کابوسش نمی توانست ببیند.
223313_764.jpg 
راشاتودی نوشت: خیابان های آمریکا شاهد نوع جدیدی از چراغ های خیابانی است.

به گزارش انتخاب ، این چراغ ها در استفاده از انرژی به صرفه است، دوام زیادی دارند و به صفحه های نمایش ال سی دی برای نمایش تبلیغات مجهز است.

آنها همچنین می توانند بر روی شهروندان جاسوسی کنند، آن هم به صورتی که جورج اورول در بدترین کابوسش نمی توانست ببیند.

بر اساس گزارش ای بی سی، قیمت هر کدام از این چراغ ها 3 هزار دلار است  و خیابان های دیترویت ، شیکاگو، پیتسبورگ و بزودی تمام شهرهای آمریکا به این چراغ ها مزین می شود.

این چراغ ها تعدادی برنامه های کاربری امنیتی دارد و هر کدام میکروپردازنده ی دارند که شبیه به ایفون است و بدون سیم قادر به برقراری ارتباط است.

هر کدام می تواند عکس بیاندازد و تعداد مردم را از طریق یک دوربین دیجیتال برای پلیس بشمارند. این چراغ ها قادر به ضبط گفتگوی رهگذران است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، ران هاوود، رئیس و بنیانگذار شرکت تولید کننده چراغ های جدید خیابانی می گوید: من پس از حملات یازده سپتامبر و طوفان کاترینا به فکر ساخت چنین وسیله ای شدم.

وی می گوید که هم اکنون در حال همکاری با سازمان امنیت داخلی برای افزایش امنیت مردم است.

بایدها و نبایدهایی درباره میگرن

سردرد میگرنی نوعی سردرد عروقی است که در اثر تورم اعصاب بروز می‌کند و منجر به باز شدن عروق خونی در مغز می‌شود.

 

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، التهاب موجب افزایش حجم عروق سرخرگی می‌شود که آن هم به نوبه خود منجر به آزادسازی پیغام درد می‌شود. این قبیل سردردها معمولا با حالت تهوع و نورگریزی توام بوده و از زمره اختلالات و ناراحتی‌های تحت بررسی و تحت درمان هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدگورو، دکتر پراوین گوپتا متخصص نورولوژی در انستیتو سلامت آرتمیس هند به چند نمونه مهم و کاربردی از بایدها و نبایدهایی که مبتلایان به سردردهای میگرنی باید مدنظر قرار دهند، اشاره کرده است که توجه و به کار بستن آنها به بهتر کنار آمدن با این سردردهای آزار دهنده کمک می‌کند. در این فهرست تاکید شده است:

ادامه مطلب ...

سرطان پوست چیست؟

سرطان پوست، بیماریی است که سلولهای سرطانی (بدخیم) در لایه های بیرونی پوست بوجود می‌آیند.

باشگاه خبرنگاران: پوست، بدن شما را در مقابل گرما، نور، عفونت و جراحت محفوظ نگه می‌دارد. پوست همچنین آب، چربی و ویتامین D را در بدن ذخیره می‌کند. پوست دارای لایه‌های اصلی متعدد و انواع مختلفی از سلولها می‌باشد. لایه فوقانی پوست، اپیدرم نامیده می‌شود که حاوی ۳ نوع سلول است: سلولهای پهن فلس مانند روی سطح پوست که سلولهای فلسی نام دارند، سلولهای گرد که سلولهای پوست فلسی نام دارند، سلولهای گرد که سلولهای ایه نامیده می‌شوند و سلولهایی که ملانوسیت نام دارند و رنگ پوست شما را تعیین می‌کنند.
ادامه مطلب ...

تصاویر هواپیمای سرنگون شده آمریکا + توضیحات این مدل

 گروه دفاع و امنیت مشرق، پهباد "RQ-170 " پرنده بدون سرنشینی است که مدتها در کشور افغانستان در حمایت از عملیات نیروهای ناتو در سکوت عمل می کرد. این هواپیما برای اولین بار در سال 2005 میلادی به صورت عملیاتی وارد خدمت نیروهای مسلح آمریکا شد و به شکل مخفیانه به عملیات در افغانستان پرداخت.
در سال 2007 میلادی اولین تصاویر این هواپیما در پایگاه هوایی قندهار منتشر شد . بنا بر اطلاعات منتشر شده و با توجه به عدم دسترسی نیروهای طالبان به سیستم های راداری، هدف از مستقر کردن این پرنده پیشرفته در کشور افغانستان انجام عملیات های شناسایی و جاسوسی بر فراز حریم هوایی دو کشور ایران و پاکستان است.
همچنین گزارشاتی از حضور این پرنده در کشور کره جنوبی به منظور رصد فعالیتهای موشکی کره شمالی وجود دارد.
بنا بر اظهارنظر مقامات آمریکایی در جریان حمله نیروهای آمریکایی به پاکستان به منظور از بین بردن اسامه بن لادن رهبر شبکه تروریستی القاعده ، این پرنده بی سرنشین تصاویر زنده ای از فراز محل اقامت بن لادن به کاخ سفید ارسال کرده و همزمان مشغول شنود مکالمات ارتش پاکستان بوده است.
با توجه به پنهانکاری مسئولین آمریکایی در مورد این پرنده اطلاعات دقیقی در مورد توانایی های این پرنده،مشخصات پروازی و محموله قابل حمل توسط این پرنده بدون سرنشین منتشر نشده است.
در یک نگاه کلی RQ-170 یک بال پرنده شبیه به طرح بمب افکن پنهان کار B-2 نیروی هوایی آمریکا است که به منظور انجام عملیات های شناسایی بر فراز حریم هوایی متخاصم طراحی شده است.
 
ادامه مطلب ...

زهد مقدس اردبیلی


مقدس اردبیلی
اگر بخواهیم سیره علما گذشته را در یک کلام و به صورت خیلی موجز و کوتاه و خلاصه بیان کنیم باید بگوییم اساره و شیوه سلوکی آنان در زهد و پرهیز از دنیا زدگی خلاصه شده است.

این نکته واضح و مسلم است که هر کسی به جایی می رسد از سعی و تلاش خودش است. در این مساله تفاوت چندانی بین مسائل دنیوی و اخروی وجود ندارد.

 

 البته توفیق الهی نیز سهم بسزایی ایفا می کند و اگر وجود نداشته باشد سعی انسان مثمر ثمر نخواهد بود.

در این میان نکته هایی بسیار ریز و در عین حال مهمی وجود دارد که رعایت نکردن آن باعث عقب افتادن از مسیر هدایت و معرفت خواهد شد. اگر بخواهیم این قضیه را روشن کنیم باید بگوییم این نکات مانند استارت خودرو است.

 

 شما اگر استارت کوچک خودرو را نزنید حتی بزرگترین اجزای آن هم به حرکت در نخواهد آمد. این استارت کوچک سبب به حرکت درآمدن و سرعت گرفتن حجم عظیم این غول آهنی می شود.

 

در سیر و سلوک هم همین است. نکات بسیار کوچکی که خیلی ها از کنار آن بدون اهمیت می گذرند اما اولیای خدا قدر این گوهرهای ناب را به خوبی می شناسند حتی حاضر نیستند قدیم از آن کنار بکشند.

 

اگر بخواهیم سیره علما گذشته را در یک کلام و به صورت خیلی موجز و کوتاه و خلاصه بیان کنیم باید بگوییم اساره و شیوه سلوکی آنان در زهد و پرهیز از دنیا زدگی خلاصه شده است.

 

ادامه مطلب ...