نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

یانی - Yanni

یانی کریسومالیس (به یونانی: Γιάννης Χρυσομάλλης) (زاده ۱۴ نوامبر ۱۹۵۴ - کالاماتا) معروف به یانی، پیانیست، نوازنده کیبورد و آهنگساز اهل یونان است.



وی نامزد جایزه گرمی در سال ۱۹۹۲ برای آلبوم جرأت آرزو و در سال ۱۹۹۳ برای آلبوم در زمان من شده‌است. عمده موفقیت وی با اجرا کنسرت در آکروپولیس یونان به‌ دست آمده است که بعد از «تریلر مایکل جکسون»، پرفروش‌ترین ویدئوی موسیقی در تمام دوران‌ها است[۱]، همچنین آلبوم‌های وی با تعداد بیش از ۲۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته‌است.[۱] موسیقی‌های یانی در مسابقات المپیک، برنامه‌ها و مسابقات ورزشی در تلویزیون به صورت گسترده پخش شده‌است. آثار او را نوعی موسیقی عصر نو می‌نامند.[۲]


یانی یک پیانیست و آهنگساز خودآموخته است که نواختن آهنگ را برای خانواده خود شروع کرده‌است، وی هیچ آموزش رسمی و غیررسمی برای یادگری نت نداشته. وی رکورددار شنا ۵۰ متر آزاد مردان در سال ۱۹۶۹ در ۱۴ سالگی برای کشور یونان است.[۳] یانی در ۱۸ سالگی برای تحصیل به دانشگاه مینسوتا رفت.[۴] وی در حالی که دانشجو بود به عضویت گروه افتاب‌پرست درآمد و با چارلی آدامز آشنا شد [۲] و توانست موفقیت‌های زیادی با این گروه در ایالت‌های مینه‌سوتا، آیووا، ویسکانسین، ایلی‌نوی و داکوتای جنوبی به‌دست آورد. یانی در سال ۱۹۷۶ در رشته روان‌شناسی فارغ‌التحصیل شد.[۴] وی به شهر لس‌آنجلس نقل مکان کرد و با همکاری جان تش و چارلی آدامز در سال ۱۹۸۷ یک گروه موسیقی کوچک تشکیل داد که حاصل ساخت آلبوم‌های کلید تخیل، خارج از سکوت و روزهای آفتاب‌‌پرست بود.
زندگی

ادامه مطلب ...

تولید تخم‌مرغ‌های غیر آلرژی‌زا


محققان استرالیایی از دستیابی به تکنیک تولید تخم‌مرغ‌های هیپوآلرژیک خبر دادند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، واکنش های آلرژیک در زمان مصرف تخم مرغ یکی از انواع شایع آلرژی در کودکان است که شامل کهیر، خس خس سینه، تهوع، سر درد و معده درد است. در زمان بروز واکنش های حاد، امکان بروز شوک‌های آنافیلاکتیک و حتی مرگ نیز وجود دارد.

تخم‌مرغ در بسیاری از مواد غذایی مانند انواع شیرینی‌ها استفاده می‌شود و حتی ویروس آنفلوانزا برای تولید واکسن نیز بر روی تخم مرغ کشت داده می‌شود.

با توجه به کاربردهای گسترده تخم مرغ در زندگی، محققان تلاش می کنند، نوع بدون آلرژی این ماده غذایی را تولید کنند.

محققان دانشگاه دیکین استرالیا مدعی شده اند که به شیوه تولید تخم مرغ های هیپوآلرژیک و حتی مرغ‌هایی با قابلیت تولید این گونه تخم‌ها دست یافته‌اند.

اکثر افراد به چهار پروتئین از 40 پروتئین موجود در سفیده تخم‌مرغ، آلرژی دارند.

محققان استرالیایی در حال کار برای استخراج این چهار پروتئین خاص هستند تا با خاموش کردن بخش حساسیت زای آنها، پروتئین های بدون آلرژی را به تخم‌مرغ باز گردانند. جوجه‌هایی که از این دسته تخم‌مرغ های جدید به وجود می‌آیند نیز قادر خواهند بود تخم‌مرغ های هیپوآلرژیک تولید کنند.

پروفسور «تیم دوران»، سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: تولید جوجه‌های اصلاح ژنتیکی هدف این تحقیق نیست؛ بلکه با اصلاح پروتئین‌های سفیده تخم مرغ، جوجه هایی تولید می‌شوند که تخم بدون آلرژی تولید می‌کنند.

محققان امیدوارند این پروژه منجر به تولید واکسن آنفلوانزا در پنج سال آینده و تولید تخم‌مرغ بدون آلرژی ظرف پنج تا 10 سال آینده شود.

تصاویر غیرعادی از یک مثلت سیاه روی خورشید



رصدخانه خورشیدی ناسا روز سه شنبه تصاویری از یک مثلت سیاه عظیم روی خورشید را به ثبت رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این حفره غول پیکر که کاملاً شبیه به یک مثلت به نظر می رسد احتمالاً یا یک خطای دیداری یا یک منطقه تیره است که در اثر بادهای خورشیدی ایجاد شده است.

برپایه معتبرترین فرضیه، این شکل غیرعادی مثلثی یک "چاله تاجی" (Coronal hole) است. باوجود این، هنوز دانشمندان هیچ توضیح علمی رسمی درخصوص دلیل پیدایش این پدیده روی خورشیدی ارائه نکرده اند.

رصدخانه فضایی دینامیک خورشید (SDO) ناسا روز سه شنبه 13 مارس 2012 این عکسها را که در سایتهای ناسا و سازمان هواشناسی آمریکا منتشر شده اند از خورشید گرفت.

براساس گزارش یونیورس تودی، باد خورشیدی اصطلاحی است که در مورد ماده ای که به طور ثابت از سطح خورشید به بیرون می جهد به کار می رود.

این باد خورشیدی غالباً شبیه به حبابهای جوشانی است که با سرعت 400 کیلومتر در ثانیه به اطراف پرتاب می شوند. زمانی که چاله تاجی نمایان می شود سرعت باد خورشیدی می تواند دو برابر شده و به حدود 800 کیلومتر در ثانیه برسد.

افزایش فعالیت ژئومغناطیس و حتی توفانهای ژئومغناطیسی می توانند بادهای خورشیدی را در مدت 2 تا 3 روز پس از فوران به زمین برسانند.

چاله مثلثی شکل به دلیل اینکه خنک تر از سایر قسمتهای تاج خورشیدی هستند در تصاویر SDO تاریک به نظر می رسند. دما در تاج خورشیدی در حدود یک میلیون درجه سانتیگراد است.

کشف بمب یک تنی جنگ جهانی دوم

تیم ویژه خنثی کردن بمب ارتش فرانسه روز گذشته ماموریت ویژه ای در شهر ساحلی مارسی داشت .





منطقه ای از شهر که این بمب یک تنی جنگ جهانی دوم در آن کشف شده بود ، از سوی مردم تخلیه شد .





این بمب حاوی 700 کیلوگرم مواد منفجره بود و توسط کارگران ساختمانی کشف شده بود .

شدت درد واکسیناسیون با سرما کاهش می یابد

براساس مطالعات شدت درد ناشی از واکسیناسیون با استفاده از سرما کاهش می یابد.



سالیانه شمار فراوانی از کودکان تحت اقداماتی برای پیشگیری و درمان بیمارها قرار می گیرند که اکثر این روش ها دردناک است.

وی گفت: واکسیناسیون یکی از رایج ترین اقدامات تهاجمی است که پرسنل بهداشتی انجام می دهند.

قمری تصریح کرد: وجود درد در کودک به هنگام انجام این اقدام می تواند تأثیر سوء و گسترده ای داشته باشد و برای مراقبت و حمایت از کودکان پرستاران ملزم به کاهش تأثیرات عاطفی و فیزیکی اقدامات دردناک هستند.

وی در این پژوهش خاطرنشان کرد: در این پژوهش 120 کودک سالم مراجعه کننده به مرکز بهداشتی درمانی برای انجام واکسیناسیون انتخاب شدند که هر نمونه به صورت تصادفی در یکی از 3 گروه معمول دریافت کنند سرمای محیطی و دریافت کننده انحراف فکر قرار گرفتند که براساس نتایج انحراف فکر و استفاده از سرما در کاهش درد ناشی از واکسن ثلاث مؤثر است.

آجیل براق، مواد رنگی غیر خوراکی دارد

یک کارشناس بهداشت محیط به مردم توصیه کرد: در حد امکان آجیل را به صورت بسته بندی شده خریداری کنند.نرگس جعفری، کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت قم با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام نوروز خرید آجیل برای مصرف در این ایام رواج بیشتری پیدا می کند، گفت: مردم باید در صورت امکان آجیل را به صورت بسته بندی و بهداشتی تهیه کنند.

وی افزود: محصول بسته بندی شده باید شامل مواردی چون آدرس کارخانه، شماره پروانه بهداشتی وزارت بهداشت، پروانه ساخت و تاریخ تولید و انقضا باشد.

این کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت قم در خصوص نحوه شناسایی آجیل مرغوب نیز بیان داشت: اگر رنگ آجیلی که قصد خرید آنرا داریم به دست بچسبد یا بیش از حد براق باشد نشانه استفاده از رنگ های غیر مجاز خوراکی است که می تواند بسیار خطرناک باشد.

جعفری اضافه کرد: در هنگام خرید باید توجه کرد که پوسته آجیل سالم و بدون شکستگی باشد و بوی تند ماندگی، طعم نامطبوع و نمک بیش از اندازه نداشته باشد.

وی همچنین هشدار داد: از مصرف آجیل سیاه شده، مانده و سوخته خودداری شود.

این کارشناس بهداشت افزود: آجیل خام خواص تغذیه ای بالاتری نسبت به آجیل های شور و بوداده دارد و بهتر است از آجیل شور و بوداده به مقدار بسیار کم استفاده شود.

جعفری به خواص فراوان آجیل ها اشاره کرد و اظهار داشت: این مواد حاوی ویتامین، پروتئین، آنتی اکسیدان و مواد معدنی هستند که می توانند جایگزین مناسبی برای تنقلاتی از قبیل چیپس و پفک باشند.

وی تصریح کرد: چربی موجود در برخی از مغزها با وجود چربی سایر مواد بسیار مفید بوده و حتی بیمارانی که از کلسترول بالای خون، دیابت یا بیماری های قلبی - عروقی رنج می برند می توانند از این مغزها استفاده کنند.

این کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت قم در خصوص نحوه نگهداری آجیل‌ها نیز اظهار داشت: بهتر است این مواد به اندازه مصرف تهیه شود و در صورتی که بیشتر از میزان مصرف تهیه شد در ظروف درب دار و در یخچال یا فریزر نگهداری شود تا از اکسیدشدن روغن مغزها و ایجاد سم آفلاتوکسین جلوگیری شود.

جعفری تصریح کرد: با وجود خواص بسیار بالای آجیل باید حد مناسب مصرف آنرا رعایت کرد تا از کاهش اشتها و بروز مشکلات گوارشی پیشگیری شود