نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

تولید تخم‌مرغ‌های غیر آلرژی‌زا


محققان استرالیایی از دستیابی به تکنیک تولید تخم‌مرغ‌های هیپوآلرژیک خبر دادند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، واکنش های آلرژیک در زمان مصرف تخم مرغ یکی از انواع شایع آلرژی در کودکان است که شامل کهیر، خس خس سینه، تهوع، سر درد و معده درد است. در زمان بروز واکنش های حاد، امکان بروز شوک‌های آنافیلاکتیک و حتی مرگ نیز وجود دارد.

تخم‌مرغ در بسیاری از مواد غذایی مانند انواع شیرینی‌ها استفاده می‌شود و حتی ویروس آنفلوانزا برای تولید واکسن نیز بر روی تخم مرغ کشت داده می‌شود.

با توجه به کاربردهای گسترده تخم مرغ در زندگی، محققان تلاش می کنند، نوع بدون آلرژی این ماده غذایی را تولید کنند.

محققان دانشگاه دیکین استرالیا مدعی شده اند که به شیوه تولید تخم مرغ های هیپوآلرژیک و حتی مرغ‌هایی با قابلیت تولید این گونه تخم‌ها دست یافته‌اند.

اکثر افراد به چهار پروتئین از 40 پروتئین موجود در سفیده تخم‌مرغ، آلرژی دارند.

محققان استرالیایی در حال کار برای استخراج این چهار پروتئین خاص هستند تا با خاموش کردن بخش حساسیت زای آنها، پروتئین های بدون آلرژی را به تخم‌مرغ باز گردانند. جوجه‌هایی که از این دسته تخم‌مرغ های جدید به وجود می‌آیند نیز قادر خواهند بود تخم‌مرغ های هیپوآلرژیک تولید کنند.

پروفسور «تیم دوران»، سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: تولید جوجه‌های اصلاح ژنتیکی هدف این تحقیق نیست؛ بلکه با اصلاح پروتئین‌های سفیده تخم مرغ، جوجه هایی تولید می‌شوند که تخم بدون آلرژی تولید می‌کنند.

محققان امیدوارند این پروژه منجر به تولید واکسن آنفلوانزا در پنج سال آینده و تولید تخم‌مرغ بدون آلرژی ظرف پنج تا 10 سال آینده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد