نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

مسابقه فرمول یک با دوچرخه شگفت انگیز ؛ تصاویر

شرکت آئودی از یک دوچرخه باور نکردنی رونمایی کرده است که سرعت آن می‌تواند به 50 مایل در ساعت برسد.

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (21 May)، دوچرخه سواران زمانی که در خیابان‌های شلوغ حرکت می‌کنند، معمولا نباید ترس گرفتار شدن توسط دوربین‌های سرعت را داشته باشند. اما با توجه به محصول باورنکردنی آئودی، این امر ممکن است تغییر پیدا کند؛ چرا که این شرکت خودروسازی از اصول طراحی موتورهای مسابقه‌ای، برای ساخت دوچرخه Wörthersee استفاده کرده است و همانند ماشین فرمول یک، تمام وسائل مورد نیاز را دارد.

ادامه مطلب ...

کولر طبیعی بنوشید +خواص

فص تابستان فصل گرماست و بیشتر افراد به دنبال آن هستند تا به نوعی خودشان را خنک کنند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه این فصل را خنک باشید استفاده از نوشیدنی های طبیعی است.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، رفع هر بیماری یا مشکلی به صورت طبیعی، همیشه بهترین گزینه بوده است. این اصل در مورد رفع گرمی بدن و گذرندان این فصل به خنکی نیز صدق می کند. شما می توانید با استفاده از شربت های طبیعی که مواد آن به راحتی در کشور ما یافت می شوند استفاده کنید.

خاکشیر

خاکشیر گیاهی است خودرو، که در صحراها و باغ ها و دامنه کوه ها می روید که دانه های سرخ رنگ پیچیده در غلاف آن، در مصارف مختلفی کاربرد دارد. خاکشیر دارای اسیدهای چرب مانند اسید لینوئیک، لینولنیک و اسید استئاریک و چند اسید دگر است؛ در این ماده گیاهی نوعی اسانس فرار نیز وجود دارد که دارای موادی است که قابلیت دفع سنگ کلیه را دارند.

از خواص خاکشیر می توان به رفع التهاب های زخم ها و همچنین تب بر بودن آن اشاره کرد. خاکشیر صدا را باز می کند و همچنین برای رفع التهاب های کلیه و از بین بردن کهیر نیز از این ماده استفاده می شود.
ادامه مطلب ...

غـلـظـت خـون داریـد؟!

غـلـظـت خـون داریـد؟!
از نظر پزشکی، دلایل متعددی در افزایش غلظت یا رقت خون موثر هستند که بخشی از آنها ژنتیکی و بخشی دیگر به علت ابتلای فرد به بیماری‏های گوناگون است...
 

 افزایش غلظت خون زمانی بروز می‌کند که سطح هموگلوبین و هماتوکریت خون بالا می‌رود، بنابراین کسانی که غلظت خونشان بالاست، درواقع هموگلوبین و هماتوکریت خونشان از افراد عادی بیشتر است. کاهش هموگلوبین و هماتوکریت خون باعث کم‏خونی می‏شود که مردم به اشتباه از آن به عنوان «رقت خون» یاد می‌کنند. علل متفاوتی در بروز کم‏خونی موثر هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دلایل تغذیه‌ای اشاره کرد. مثلا شایع‌ترین نوع کم‏خونی در تمام دنیا و به خصوص در کشور ما، کم‌خونی فقر آهن است که در زنان و دخترانمان شیوع دارد.

رعایت الگوی غذایی سالم و مناسب می‏تواند در بهبود این مشکل موثر باشد و از آنجا که افزایش گلبول‏های قرمز و هموگلوبین خون (غلظت خون) اثر منفی‏ای روی مکانیسم انعقاد خون دارد و می‏تواند مشکلات جدی را از نظر سلامت برای فرد به وجود بیاورد، گیاه‌خواری (خام‌خواری) یا نیمه‌گیاه‏خواری بهترین روش مقابله با افزایش غلظت خون محسوب می‌شود و افراد مبتلا به غلظت خون باید میوه و سبزی‏ فراوانی همراه وعده‏های غذایی و میان‏وعده‏هایشان مصرف کنند و از خوردن موادغذایی شیرین، چرب و شور بپرهیزند و کمتر از منابع حیوانی (گوشت و تخم‌مرغ) یا کره، خامه و لبنیات استفاده کنند. میوه‌ها و سبزی‌ها به‌علت داشتن ویتامین C و فیبرهای محلول و نامحلول، عمل حفاظتی در مقابل افزایش غلظت خون دارند و به همین علت در افراد گیاه‌خوار، نه‌تنها احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ کمتر است بلکه خونشان رقیق‌تر می‌شود و فشارخون پایین‌تری نسبت به افراد هم‌ سن و سال خود دارند. افراد مبتلا به غلظت خون باید به مساله تشنگی به خصوص در فصل گرما اهمیت بیشتری بدهند و مراقب باشند به هیچ‏وجه حالت دهیدراتاسیون یا کم‏آبی در بدنشان اتفاق نیفتد. بهترین نوشیدنی برای این افراد، آب است بنابراین باید با کمترین احساس خشکی دهان، مقدار کمی آب بنوشند. چاقی و اضافه وزن نیز احتمال افزایش غلظت خون را بالا می‏برد و معمولا افرادی که دچار غلظت خون بالایی هستند، چاقند. کنترل وزن و رساندن آن به محدوده طبیعی، در بهبود این مشکل بسیار موثر است و انجام فعالیت‏های ورزشی مفرح نیز می‏تواند به این افراد کمک کند.

ادامه مطلب ...

روستای یک نفره در استان اردبیل

روستای یک نفره در استان اردبیل
مشهدی امیدعلی تمام نیازهای خود را از روستا تامین می کند و تنها برای خرید قند و چای به شهر می رود.

مشهدی امیدعلی مهپور تنها سکنه روستای زندرق هشتجین است . روستای زندرق در 15کیلومتری شهر هشتجین استان اردبیل واقع شده است .


به گزارش واحد مرکزی خبر تا سال 1360 این روستا 50نفر جمعیت داشت اما به علت محرومیت همه اهالی به شهرها مهاجرت می کنند.


در سرشماری سال 1365 ماموران سرشماری ، مشهدی امیدعلی مهپور را به عنوان تنها ساکن روستای زندرق ثبت کردند.


او در جوانی همسر خود را از دست داده و دیگر ازدواج نکرده است.


امید علی می گوید : من هم به شهر رفته بودن اما نتوانستم در شهر زندگی کنم و الان نزدیک 30سال است که به تنهایی در روستا زندگی می کنم و عاشق طبیعت و زادگاه خود هستم.


او به کارکردن و تولید خیلی علاقه دارد و سالهاست به زنبورداری ، باغداری و پرورش مرغ مشغول است و سالانه بیش از 100کیلوگرم عسل و صدها کیلوگرم میوه و تخم مرغ ، گندم و سایر محصولات خود را به بازار عرضه می کند .


مشهدی امیدعلی تمام نیازهای خود را از روستا تامین می کند و تنها برای خرید قند و چای به شهر می رود.


امیدعلی 70ساله می گوید : تلاش کرده ام در تمام انتخابات شرکت کنم تا در تعیین سرنوشت کشورم سهیم باشم .


و حرف آخرش دعوت از هم ولایتی هایش برای بازگشت به روستا و آبادانی دوباره زادگاهشان است.

بهترین و مناسب ترین رنگ عینک آفتابی

بهترین و مناسب ترین رنگ عینک آفتابی

برعکس آنچه خیلی ها گمان می کنند، عینک های آفتابی فقط کارکرد تزئینی ندارند، بلکه کارکرد اصلی آنها چیز دیگری است: محافظت از چشم ها در برابر برخی اشعه های مضر نور خورشید، مخصوصا اشعه ماورای بنفش یا uv.

عینک آفتابی در فصل گرما شدت نور خورشید افزایش می یابد و در نتیجه استفاده از عینک آفتابی در این فصل ضروری است.

استفاده از عینک آفتابی مناسب در شرایطی که نور آفتاب شدید است، باعث بهتر شدن دید و پیشگیری از صدمه به عدسی و شبکیه چشم می شود. در نور شدید، چشم احساس خستگی و کاهش دید رنگی می کند.

در صورتی که چشم ها هر روز بدون محافظ، برای ساعات طولانی در معرض تابش نور آفتاب قرار گیرند، احتمال ابتلا به آب مروارید بسیار افزایش می یابد.

اشعه ماورای بنفش با طول موج 320 تا 400 نانومتر برای چشم آسیب رسان است. انتخاب عینک آفتابی با 400 uv می تواند مانع ورود اشعه مضر ماورای بنفش به چشم شود.

به افرادی که از عینک طبی استفاده می کنند نیز توصیه می شود شیشه عینک خود را فتوکرومیک کنند. عینک های فتوکرومیک در تماس با نور خورشید تیره رنگ می شوند و علاوه بر کاهش شدت نور وارد شده به چشم، مانع ورود uv نیز می شوند.

استفاده از عینک آفتابی بدون قابلیت جذب اشعه ماورای بنفش بسیار مضر است، زیرا تیره بودن شیشه عینک موجب می شود مردمک چشم باز شده و اشعه بیشتری وارد چشم ها شود.

رنگ های قهوه ای و دودی مناسب ترین رنگ برای استفاده از عینک آفتابی هستند. گفته می شود عینک های آفتابی با رنگ قهوه ای برای خانم ها و رنگ دودی برای آقایان مناسب تر هستند ، زیرا هماهنگی بیشتری با سلول های چشمی آنها دارند.

فرم عینک باید در اندازه ای باشد که حدقه چشم ها را به طور کامل پوشش دهد، همچنین استفاده از آن اختلالی در بینایی یا تشخیص رنگ ها ایجاد نکند. همچنین اندازه عینک آفتابی باید متناسب با صورت هر شخص انتخاب شود تا پوشش مناسبی را در برابر نور داشته باشد.

عینک آفتابی کودک
چشم های کودکان حساس تر و آسیب پذیرترند، بنابراین به استفاده از عینک آفتابی نیاز بیشتری دارند؛ به نحوی که کشور استرالیا استفاده از عینک را در مهدهای کودک و دبستان ها اجباری کرده است؛ این در حالی است که ایران هم در شرایطی مشابه با کشور استرالیا باید استفاده از عینک را در مهدهای کودک و مدارس ابتدایی اجباری کند.

با توجه به این که نظارت خاصی بر فروشندگان دوره گرد عینک آفتابی وجود ندارد، توصیه می شود عینک آفتابی را حتما از مراکز معتبر تهیه کنید.

با خریداری عینک از مراکز معتبر نظیر شرکت ها و عینک فروشی های معتبر از مناسب و سالم بودن آن مطمئن خواهید شد، چون بعضا شاهد فروش عینک های تقلبی با مارک های معتبر هستیم.

استفاده از عینک های تقلبی نه تنها مفید نیست، بلکه سبب بروز بسیاری از عوارض چشمی می شوند که از آن جمله می توان کاهش بینایی، آب مروارید و بیماری شبکیه را نام برد.