نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

پای صحبت محمود بصیری و درد دل هفت ساله؟!

بچه های دهه ۵۰ و ۶۰ محمود بصیری را خوب به یاد دارند، فیلم ها و سریال های طنز و ماندگار با حضور کمدین معروف آن سال ها؛ گل‌های داودی، زرد قناری، مادر، آرایشگاه زیبا، هتل و… از جمله فعالیت های هنرمندی است که این روزها در یکی از خانه های میدان قزوین روز را به شب می رساند.

پای صحبت محمود بصیری و درد دل هفت ساله؟!
شاید تا چند روز قبل کسی به روشنی نمی دانست که او به دلیل شباهت چهره با رئیس جمهور ممنوع الکار شده و چندین سال خانه نشین شده است. بصیری رسانه ملی را تنها شایعه ساز این ماجرا می داند و می گوید گرچه آنها زیر بار این حرف نمی روند ولی مطمئن باشید که دست صدا و سیما و ریاست جمهوری در کنار گذاشتن من در کار است، آن هم به دلیل شباهت چهره ای با رئیس جمهور!

متن گفتگوی  فردا با محمود بصیری در خصوص حال و روز این روزهای او و جزئیات رویارویی او با احمدی نژاد در جریان مراسم افطاری با هنرمندان را در ذیل می خوایند:

* آقای بصیری از چه زمانی شباهت شما با آقای احمدی نژاد به روند فعالیت هنری و حرفه ای شما خدشه وارد کرد؟

از ابتدای روی کار آمدن آقای احمدی نژاد این شایعات مطرح شد. البته ابتدا در حد شایعه بود اما کمی بعد خودشان آن را با واقعیت پیوند دادند. چند تن از وکلا و عده ای هم از خارج تماس گرفتند که فلانی ممنوع الکار شده ای! من از همه جا بی خبر بودم ولی کم کم متوجه شدم که صحت دارد.

ادامه مطلب ...

Curiosity Scientists Select Random Rock on Mars to Shoot With La

N165 is the (un)luckiest bit of basalt on Mars. Which is saying something because there is a lot of basalt on Mars.

boringrock_615.jpg

Meet the most boring rock in the world. It's probably basalt, an igneous rock, which makes it like many, many other rocks and pebbles all over the world. 

What makes it interesting is that the world in question is Mars, and this random little piece of stone happens to be sitting near the Mars Curiosity rover on the floor of the Gale crater. 

And, N165, as it is being temporarily called, also happens to have a nice, flat face that happens to be in the range of the rover's laser. 

That all makes this poor little guy a perfect test rock for everyone's favorite Martian robot to fire upon. The rover is going to fire 30 laser bursts over 10 seconds, capturing the light generated by the tiny bit of plasma that the laser will create with each blast. Each element (e.g.oxygen) and rock (e.g. basalt) has a distinctive signature that the ChemCam can detect. This spectrographic technique is fast and will be deployed thousands of times on Mars.
ادامه مطلب ...

تحلیل تصویری نیویورک تایمز از حرکات بهداد سلیمی

تکناز : قوی ترین مرد جهان این بار سوزه تحلیل گران روزنامه نیویورک تایمز شده. این روزنامه به تازگی در وب سایت خو تصاویری از حرکات بهدا سلیمی در هنگام بلند کردن وزنه را با تحلیل هایی در خصوص ویزگی های حرکتی وی در هنگان حرکت دو ضرب را منتشر کرده است.
 
 
تحلیل تصویری نیویورک تایمز از حرکات بهداد سلیمی  www.taknaz.ir
ادامه مطلب ...

تا ۱۰ سال دیگر 'هر خانواده ایرانی یک مبتلا به ام‌اس خواهد داشت'

امیررضا عظیمی، دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس که در تهران در حال برگزاری است، گفت: "طی ۱۰ سال آینده در هر خانواده ایرانی یک نفر به بیماری ام‌اس مبتلا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آقای عظیمی گفت که شهرهای تهران و اصفهان بیشترین شیوع ابتلا به این بیماری را دارند.
به گفته این متخصص، کمبود ویتامین دی می‌تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد و یکی از راه‌های پیشگیری از آن، جبران کمبود این ویتامین است.
آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به این بیماری در ایران منتشر نشده است، اما بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت، بیش از ۴۰ هزار نفر در ایران به بیماری ام‌اس مبتلا هستند.
این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) است و در اثر تخریب غلاف میلین ایجاد می شود.
میلین غلافی است که فیبرهای عصبی را احاطه می کند و در انتقال سریع امواج عصبی نقش دارد.
در حالت طبیعی با وجود این غلاف امواج عصبی به سرعت منتقل می شود و این امر موجب توانایی بدن در ایجاد حرکات هماهنگ و موزون است.
در بیماری ام اس این غلاف عصبی به تدریج تخریب می شود و بدین ترتیب امواج عصبی از مغز به خوبی منتقل نمی شود.
دوست عزیزم با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش ویتامین دی از وضعیت سلامت خود مطلع شوید.

تــهـویـه مـطبوع مـاشـیـن را بلافاصله روشن نکنید! ...

لطفا پنجره ها را بعد از اینکه وارد ماشین تان شدید باز کنید و فورا تهویه هوا را روشن نکنید. با توجه به تحقیقات انجام شده ، داشبورد خودرو ، صندلی ، خوشبوکننده های هوا بنزن ساطع میکنند، سم سرطان زا (سرطان زا ، به بوی پلاستیک گرم در ماشین توجه کنید.) علاوه بر ابتلا به سرطان ، استخوانها را مسموم میکنند که سبب کم خونی و کاهش گلبولهای سفید خون میگردد. قرار گرفتن طولانی در معرض این سم باعث سرطان خون خواهد شد ، افزایش خطر ابتلا به سرطان ممکن است باعث سقط جنین شود.

حد مجاز قابل قبول بنزن در فضای بسته در سطح 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد. خودرو پارک شده با پنجره های بسته در فضای مسقف شامل 400-800 میلی گرم بنزن خواهد بود. اگر خودرو در هوای آزاد زیر آفتاب در درجه حرارت بالاتر از 15 درجه سانتیگراد پارک شده باشد ، سطح بنزن به 2000 - 4000 میلی گرم خواهد رسید، 40 برابر سطح قابل قبول... و مردم در داخل خودرو به ناچار مقدار اضافی از مواد سمی استنشاق میکنند.

توصیه می شود که شما قبل از ورود پنجره ها و درب را باز کرده تا هوا زمان کافی برای تبادل پیدا کند و سپس وارد شوید. بنزن سمی است که بر کلیه ها و کبد شما اثر میگذارد، و برای بدن شما اخراج این ماده سمی بسیار دشوار است

A Piece of Chocolate a Day Keeps the Doctor Away