نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

بایدها و نبایدهایی درباره میگرن

سردرد میگرنی نوعی سردرد عروقی است که در اثر تورم اعصاب بروز می‌کند و منجر به باز شدن عروق خونی در مغز می‌شود.

 

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، التهاب موجب افزایش حجم عروق سرخرگی می‌شود که آن هم به نوبه خود منجر به آزادسازی پیغام درد می‌شود. این قبیل سردردها معمولا با حالت تهوع و نورگریزی توام بوده و از زمره اختلالات و ناراحتی‌های تحت بررسی و تحت درمان هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدگورو، دکتر پراوین گوپتا متخصص نورولوژی در انستیتو سلامت آرتمیس هند به چند نمونه مهم و کاربردی از بایدها و نبایدهایی که مبتلایان به سردردهای میگرنی باید مدنظر قرار دهند، اشاره کرده است که توجه و به کار بستن آنها به بهتر کنار آمدن با این سردردهای آزار دهنده کمک می‌کند. در این فهرست تاکید شده است:

- بیمارانی که تشخیص داده شده به سردردهای میگرنی مبتلا هستند باید به طور مرتب و طبق دستور پزشک مصرف داروهای خود را ادامه دهند.

- مبتلایان به میگرن باید از قرار گرفتن در معرض تغییرات دمایی مکرر خودداری نمایند. – این بیماران باید از هرگونه روش درمانی جایگزین در خانه پرهیز کنند.

- به گفته متخصصان؛ سردردهای میگرنی حتی در شرایطی می‌توانند مرگبار باشند بنابراین توصیه می‌شود این بیماران حتما در پی مشاوره پزشکی برای کنترل بیماری خود باشند.

- ۶ تا ۸ ساعت خواب خوب و مناسب برای پیشگیری از این سردردها ضروری است.

- یوگا، مراقبه و پیاده روی صبحگاهی چندین شیوه سالم برای پیشگیری از این سردردها است. بعلاوه انجام تمرینات ورزشی روزانه و منظم توصیه می‌شود.

- یک الگوی زندگی غیرسالم می‌تواند منجر به میگرن شود بویژه اگر یک وعده غذایی را حذف کرده یا سروقت غذا نخورید مبتلایان به میگرن باید از گرسنه ماندن طولانی و نیز مصرف غذاهای حاوی چربی اجتناب نمایند. – هم چنین توصیه می‌شود برای جلوگیری از میگرن از عطرها و اسانس‌های غلیظ و قوی استفاده نکنید.

- استرس نیز می‌تواند یک دلیل اصلی برای بروز سردردهای میگرنی باشد.

- از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید پرهیز و در صورت ضرورت از کلاه یا چتر آفتابی مناسب استفاده کنید.

- همچنین تاکید می شود که از مصرف طولانی مدت داروهای مسکن خودداری کنید.

- داروهای پاراستامول یا آسپیرین (برای افراد بالای ۱۶ سال) برای مقابله با بسیاری از حملات میگرنی کارایی دارند. به همین منظور توصیه می‌شود یک دوز آن به محض بروز اولین علائم میگرن مصرف شود. اگر این مسکن‌ها زودتر استفاده شوند معمولا می‌تواند از شدت سردرد بکاهند یا حتی آن را به طور کامل برطرف نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد