نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

نوشته های خاکستری

๑۩۞۩๑ جدیدترینها فقط در این سایت ๑۩۞۩๑

11 سپتامبر و هواپیمارباهایی که زنده ماندند+تصاویر

خبرگزاری فارس: ۱۱ سپتامبر و هواپیمارباهایی که زنده ماندند+تصاویر

به گزارش فارس، محققانی که در تلاشند از واقعیت‌های روز 11 سپتامبر سال 2011 در آمریکا پرده بردارند با حجم عظیمی از رویدادهای نامتعارف و غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شوند که به ناگاه با همزمانی سؤال برانگیزی در تمام وقایع این روز پدیدار می‌شوند، چنانکه حادثه‌ای که تا پیش از این روز هرگز روی نداده بود و یا گهگاه تنها به حکم تصادف یکبار روی داده بود، ناگهان چندین بار در یک روز و در حادثه‌های مختلف تکرار می‌شد.

از جمله این حوادث نادر که چهار بار در روز 11 سپتامبر به وقوع پیوست، تعداد اندک مسافران هر چهار هواپیمایی بود که دولت آمریکا ادعا می‌کرد تروریست‌ها آن را ربوده‌اند. پیش از بررسی تعداد غیرمعمول مسافران این هواپیماها بار دیگر ویژگیهای هواپیماها و ظرفیت آنها را مرور می‌کنیم.

همان‌طور که می‌دانیم چهار هواپیمایی که دولت آمریکا ادعا می‌کرد ربوده شده‌اند، به قرار زیر بودند:

پرواز شماره 11 شرکت امریکن‌ایرلاینز،از بوستون به مقصد لس‌آنجلس؛

پرواز شماره 175 شرکت یونایتد ایرلاینز، از بوستون به مقصد لس‌آنجلس؛

پرواز شماره 77 امریکن ایرلاینز، از فرودگاه بین‌المللی دالس واشنگتن به مقصد لس‌آنجلس

پرواز شماره 93 یونایتد ایرلاینز از نیوآرک به مقصد سان‌فرانسیسکو

چنانکه شنیده‌ایم، پرواز شماره 11، هواپیمایی بود که به برج شمالی ساختمان تجارت جهانی برخورد کرد؛ پرواز شماره 175 هواپیمایی بود که برج جنوبی را مورد هدف قرار رداد. پرواز شماره 77 هواپیمایی بود که به ادعای مقامات آمریکا به یکی از ساختمان‌های پنتاگون برخورد کرد و پرواز 93 هواپیمایی بود که طبق آنچه ادعا شد در پنسیلوانیا سقوط کرد.  

 

ویژگیهای هواپیماهایی که طبق ادعای مقامات آمریکا ربوده شده بودند
پرواز نوع هواپیما ظرفیت تعداد مسافران تعداد ربایندگان خدمه پرواز
شماره 11 Boeing 767-223ER 158 76 5 11
شماره 175 Boeing 767-222 166 46 5 9
شماره 77 Boeing 757-223 188 50 5 6
شماره 93 Boeing 757-223 182 26 4 7

بنابراین چنانکه دیده می‌شود از بین کل ظرفیت این هواپیماها تنها 30 درصد آنها اشغال شده بودند. چنانکه چینش نشستن مسافران نشان می‌دهد، هر مسافر هواپیما یک ردیف کامل برای دراز کشیدن در اختیار داشته است.

مسافران پرواز 93 و نحوه نشستن آنها؛ چنانکه دیده می‌شود اکثر ردیفهای هواپیما خالی بوده است

محققانی که در باب حوادث این روز تحقیق می‌کنند می‌گویند هر مسافر با تجربه‌ای می‌داند که هنگام سفر با یکی از شرکت‌های هوایی بزرگ، آن هم در مسیری که تعداد مسافرت‌ها در آن بالا است واقعاً عجیب است که شما بتوانید در جایی بنشینید که ردیف دور و برتان خالی باشد؛ در پرواز شماره 93 که 10 ردیف هم خالی مانده بود!

این محققان تلاش کرده‌اند تعداد مسافران در این روز را با سه‌شنبه هفته قبل آن، یعنی 4 سپتامبر 2001 مقایسه کنند، اما پلیس اف.بی.آی بدون آنکه دلیلی در اختیار داشته باشد، آنها را از این کار منع می‌کند و از دادن اطلاعات مورد نیاز به آنها خودداری می‌کند.

به علاوه چنانکه این محققان می‌گویند رسم معمول در فرودگاه‌های آمریکا چنین است که اگر تعداد مسافران خیلی کم باشد، مسئولان فرودگاه مسافران را به هواپیماهای دیگری که به شهرهای مقصد پرواز می‌کنند منتقل می‌کنند. اما مشخص نیست چرا در روز 11 سپتامبر این پروتکل دنبال نشده است.

از جمله شبهات دیگر درباره سرنشینان این هواپیماها این است که در لیست رسمی‌ای که شرکت‌های هواپیمایی مورد نظر از فهرست مسافرانشان به رسانه‌ها داده‌اند حتّی نام یک نفر از هواپیماربایان ادعا شده دیده نمی‌شود. در واقع، در فهرست نام مسافران، نام هیچ مسافر عرب زبان وجود ندارد.

با این حال برخی دیگر از محققان این ادعا را رد می‌کنند و می‌گویند اسامی هواپیماربایان در بارنامه پرواز ثبت شده بوده است و فهرستی که شرکت‌های هواپیمایی به رسانه‌ها داده‌اند در واقع فهرست قربانیان این هواپیماها بوده‌اند و آنها بر این اساس نام هواپیماربایان را از لیست مذکور حذف کرده‌اند.

تعدادی از هواپیمارباهای اعلام شده 11 سپتامبر

علی‌رغم این، اتفاق جالب دیگری که در همین راستا رخ داد این بود که 9 نفر از 19 هواپیما ربایی که اف.بی.آی  پس از رخدادهای 11 سپتامبر نام، تصاویر و جزئیات شخصی آنها را به عنوان هواپیما ربا منتشر کرده بود، زنده بودند؛ یعنی اینکه هویتهای و ویژگیهایی که اف.بی.آی منتشر کرده بود مربوط به افرادی بود که هنوز زنده بودند.

هواپیماربای 11 سپتامبر زنده بود!

اف.بی.آی پس از اعلام این خبر، گفت تروریست‌های 11 سپتامبر از هویت‌های جعلی برای پیشبرد اهدافشان استفاده کرده بودند. اما این توجیه اف.بی.آی اشکال بسیار بزرگ دیگری پدید می‌آورد که در زیر می‌خوانیم.

اف.بی.آی پیش از این ماجراها فیلمی از فردی که ادعا می‌شد «بن لادن» است منتشر کرده بود که «اعترافات بن‌لادن» نام داشت.

فردی که در فیلم «اعترافات بن‌لادن» به جای بن لادن جا زده شده بود.

در آن فیلم، فردی که چهره‌اش واضح نیست، اما تفاوتهای آشکاری با بن‌لادن دارد، درباره حمله 11 سپتامبر صحبت می‌کند و از چند نفر از خلبانانش به خاطر انجام موفقیت‌آمیز عملیات تمجید می‌کند. نکته بحث‌انگیز اینجاست که وی از چند نفر از همان هویت‌هایی که بعداً معلوم شد زنده‌اند، اسم به میان می‌آورد و عملیات آنها را تحسین می‌کند.

در جایی از فیلم هم او اطلاعاتی از زندگی شخصی یکی از هواپیمارباها (به نام محمد عطا) ارائه می‌دهد که کاملاً با اطلاعات اف.بی.آی هماهنگ است؛ اما نکته دردسرساز برای اف.بی.آی آنجاست که محمد عطا یکی از همان هویت‌هایی است که اف.بی.آی اعلام کرد هویتش جعلی بوده است. 

در این قسمت از فیلم، فردی که ادعا می‌شود بن‌لادن است درباره یکی از هواپیماربایان 11 سپتامبر صحبت می‌کند که بعداً مشخص شد زنده است.

محققان یازده سپتامبر می‌پرسند اگر ادعای اف.بی.آی درباره جعلی بودن هویت هواپیما رباها صحت داشته باشد فیلم «اعترافات بن‌لادن» زیر سؤال می‌رود و اگر این ادعا درست نباشد این سازمان هویت کسانی را به عنوان هواپیما ربا اعلام کرده است که هنوز زنده‌اند! و هر کدام از این دو حالت اتفاق بیفتند، اف.بی.آی باید دلیلی برای پنهان کردن حقیقت داشته باشد.

این تناقضها یکی از دهها ـ اگر نگوییم صدها ـ  موارد بحث‌انگیزی است که در روایت های رسمی آمریکا از 11 سپتامبر وجود دارد. ما در قسمتهای قبلی این گزارش مواردی از مستندات علمی مغایر با روایت‌های رسمی دولت آمریکا از این واقعه را بررسی کردیم.

مخالفت کورت‌ساننفیلد (فیلمبردار رسمی آمریکا) با روایت دولت بوش از این حادثه، پیدا شدن شواهدی از نوعی ماده منفجره قوی موسوم به نانوترمیت در نمونه‌های خاک آزمایش‌شده از خرابه‌های برج‌های دو قلو، ایجاد گودال‌های عمیق غیر قابل توجیه در محل ساختمان شماره 6 تجارت جهانی، عدم وجود شواهدی از برخورد هواپیمای بوئینگ به ساختمان پنتاگون، شنیده شدن صدای سه انفجار به روایت تمامی شاهدان عینی حادثه، برخی شواهد نشان‌دهنده اصابت موشک به برج‌ها قبل از برخورد هواپیماها، سقوط متقارن برج‌ها ، مرگ مرموز شاهدان عینی تراز اول11 سپتامبر، خروج چاشنی‌های انفجاری پر سرعت از برج‌های دو قلو و تماس‌های تلفنی جعلی مسافران هواپیماهایی که به ادعای آمریکا ربوده شده بودند، مخالفت خلبان‌ها با روایت آمریکا از 11 سپتامبر و جوی آهن مذاب در مخروبه‌های برج‌های دوقلو و حرکت سریع توده‌های گرد وغبار بخشی از مهمترین مستنداتی هستند که حادثه 11 سپتامبر و تبیین‌های آمریکا از آن را در شمار بحث‌انگیزترین رویدادهای جهان قرار می‌دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد