جنرال موتورز، صندلی تازهای برای رانندگان طراحی کرده که برای هشدار
در مورد تصادمهای قریبالوقوع به لرزش در خواهد آمد. از قرار معلوم این
هشدار حسی بهتر و سریعتر از هشدارهای شنیداری عمل خواهد کرد.

کادیلاک XTS

این بخش هشدار گرافیکی هنگام نزدیک شدن
یک
خودروی دیگر به مرزهای تعیین شده وارد عمل خواهد شد.

این خودرو به سیستم هشدار ترافیک پشت سر
نیز
مجهز است که با صندلی ایمنی یکپارچه شده است.

سیستمهای هشدار پیشین همگی مبتنی بر
هشدارهای
بودهاند که توسط حس بینایی یا شنوایی درک میشوند اما جنرال موتورز برای
هشدار حس لامسه را انتخاب کرده که به سرعت میتواند توجه فرد را به خطر جلب
کند.

این سیستم به شیوهای طراحی شده که اگر
خطر
تصادم در سمت چپ خودرو باشد، بخش چپ صندلی را خواهند لرزاند و در صورت خطر
تصادم در سمت راست بر عکس عمل میکند. اگر خطر تصادم بخش جلو یا قسمت
انتهایی خودرو را تهدید کند، ویبراتورهای سمت چپ و راست خودرو همزمان فعال
خواهند شد.

سیستم هشدار ایمنی کادیلاک که میتواند
دو منطقه
چپ و راست صندلی راننده را جداگانه یا همزمان به لرزش درآورد با دیگر
سیستمهای ایمنی به کار گرفتهشده در این خودرو که همگی مبتنی بر حسگرها
هستند، یکپارچه شده است. از جمله این سیستمها می توان به سیستم هشدار
برخورد جلوی خودرو، سیستم هشدار خارج شدن از خط و هشدار مناطق کور جانبی
اشاره کرد.

جنرال موتورز باز هم خودروهای کادیلاک را برای
نمایش فناوریهای پیشرفته این شرکت انتخاب کرده است. تازهترین این
فناوریها صندلی لرزان راننده است که برای هشدار در مورد تصادمهای
قریبالوقوع به لرزش در خواهد آمد و اولینبار در کادیلاک XTS 2013 مورد
استفاده قرار خواهد گرفت.