The Lion went once a-hunting along with the Fox, the
Jackal, and the Wolf. They hunted and they hunted till at
last they surprised a Stag, and soon took its life. Then
came the question how the spoil should be divided.
‘Quarter me this Stag,’ roared the Lion; so the other
animals skinned it and cut it into four parts. Then the Lion
took his stand in front of the carcass and pronounced
judgment: The first quarter is for me in my capacity as
King of Beasts; the second is mine as arbiter; another share
comes to me for my part in the chase; and as for the fourth
quarter, well, as for that, I should like to see which of you
will dare to lay a paw upon it.’
‘Humph,’ grumbled the Fox as he walked away with
his tail between his legs; but he spoke in a low growl
.’You may share the labours of the great, but you will not
share the spoil.’
It happened that a Dog had got a piece of meat and was
carrying it home in his mouth to eat it in peace. Now on
his way home he had to cross a plank lying across a
running brook. As he crossed, he looked down and saw
his own shadow reflected in the water beneath. Thinking
it was another dog with another piece of meat, he made
up his mind to have that also. So he made a snap at the
shadow in the water, but as he opened his mouth the
piece of meat fell out, dropped into the water and was
never seen more.
Beware lest you lose the substance by grasping at the
shadow.
Once upon a time a Wolf was lapping at a spring on a
hillside, when, looking up, what should he see but a Lamb
just beginning to drink a little lower down. ‘There’s my
supper,’ thought he, ‘if only I can find some excuse to
seize it.’ Then he called out to the Lamb, ‘How dare you
muddle the water from which I am drinking?’
‘Nay, master, nay,’ said Lambikin; ‘if the water be
muddy up there, I cannot be the cause of it, for it runs
down from you to me.’
‘Well, then,’ said the Wolf, ‘why did you call me bad
names this time last year?’
‘That cannot be,’ said the Lamb; ‘I am only six months
old.’
‘I don’t care,’ snarled the Wolf; ‘if it was not you it was
your father;’ and with that he rushed upon the poor little
Lamb and .WARRA WARRA WARRA WARRA
WARRA .ate her all up. But before she died she gasped
out .’Any excuse will serve a tyrant.’
A cock was
once strutting up and down the farmyard
among the hens when suddenly he espied something
shinning amid the straw. ‘Ho! ho!’ quoth he, ‘that’s for
me,’ and soon rooted it out from beneath the straw. What
did it turn out to be but a Pearl that by some chance had
been lost in the yard? ‘You may be a treasure,’ quoth
Master Cock, ‘to men that prize you, but for me I would
rather have a single barley-corn than a peck of pearls.’
Precious things are for those that can prize them
« آنان که هنوز بر این باورند و تحلیل میکنند که باید در سیاست و اصول دیپلماسی خود تجدیدنظر نماییم و ما خامی کرده ایم و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم و معتقدند که شعارهای تند یا جنگ سبب بدبینی غرب و شرق نسبت به ما و نهایتاً انزوای کشور شده است و اگر ما واقعگرایانه عمل کنیم آنان با ما برخورد متقابل انسانی میکنند و احترام متقابل به ملتها و اسلام و مسلمین میگذارند، این یک نمونه است که خدا میخواست پس از انتشار کتاب کفرآمیز « آیات شیطانی» در این زمان اتفاق بیفتد و دنیای تفرعن و استکبار و بربریت چهرهی واقعی خود را در دشمنی دیرینهاش با اسلام بر ملا سازد تا ما از سادهاندیشی به در آییم. »
امام خمینی (ره) – 4/12/1367
اگرچه اهمیت جغرافیایی، تاریخی، سیاسی و اقتصادی منطقهای که ایران در آن قرار گرفته همواره سبب حضور و مداخلهی بیگانگان در امور آن شده است و حافظهی تاریخی مردم ایران دخالتهای آنان در نهضت مشروطه تا روی کار آمدن حکومت پهلوی، کودتای 28 مرداد و ... را در خود ثبت دارد. با این همه وقوع انقلاب اسلامی در ایران را باید نقطهی عطف و فصل تازهای در برخورد قدرت های بزرگ با جمهوری اسلامی به حساب آورد. انقلاب اسلامی ایران به دلیل برخورداری از ماهیت جهان شمولی خود نه تنها در جهان اسلام و جنبشهای اسلامی معاصر بلکه در سپهر اندیشه و نظام بینالملل تاثیرات شگرف و عمیقی بر جای نهاد. مهمترین تاثیر کلان انقلاب اسلامی در نظام بینالملل به چالش کشیدن ماهیت و موجودیت نظام صهیونیست بود که این فرایند همچنان با قدرت بیشتری مسیر خود را طی میکند. به دنبال نا امید شدن ملتهای عرب از نتیجه گرفتن ناسیونالیسم عربی درمبارزه با اسرائیل و سپس شکلگیری و رشد حزبا... لبنان و انتفاضهی مردم فلسطین، بارقههای امید با تکیه بر اسلام گرایی جوامع عرب، بیش از هر زمان دیگری تنور مبارزه با اسرائیل را گرم نگهداشته است. نه تنها منطقهی خاورمیانه، بلکه سراسر جهان اسلام به تاثیر از انقلاب اسلامی با ادبیات نوینی به تغییرات در نظام بینالملل نظاره دارد و گسترهی این تغییرات به وضوح در اکثر تحولات قابل مشاهده است.
این تحولات در سطح کلان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و از بین رفتن نظام دو قطبی جهانی و به یک معنا پایان جنگ سرد تا ارائهی اندیشهی جنگ تمدنهای ساموئل هانتینگتون همراه شد که درواقع چالش واقعی بین غرب و دنیای اسلام را در مبانی و ماهیت غرب و اسلام تلقی مینمود و شاید این نظریه را بتوان بهترین گواه در رد نظر کسانی دانست که با چشمپوشی از واقعیتها، چالش غرب با جمهوری اسلامی را تنها در بوجود آمدن برخی سوء تفاهمها و بیاعتمادیها میدانند که با پارهای اقدامات به اصطلاح اعتمادساز قابل برطرف شدن است! درحالیکه ارائهی نظراتی چون پایان تاریخِ فوکویاما، برخورد تمدن های هانتینگتون، موج سوم، و به سوی تمدن جدید از الوین تافلر به روشنی پرده از ماهیت اعتقادی و ایدئولوژیک چالش غرب با انقلاب اسلامی برمی دارد.
ادامه مطلب ...
-1-تعریف اول:
تعریف عمومی ازمواد کامپوزیت عبارتست از ترکیب از دو یا چند از مواد و کامپوزیت هایF.R.P شامل یک تقویت کننده به استحکام بالا به شکل الیاف می باشد.
رزین مورداستفاده در عملیات F.R.P بطور معمول پلی استرهای اشباع نشده می باشند.جهت افزایش قابلیت های رزین از چند نوع افزودنی مانند: رنگ دانه ها _ تاخیراندازهای آتش _ افرودنی های رسانا استفاده می شود.
الیاف شیشه به علت ارزان و مشخصه های استحکام به وزن نسبتا خوبی که دارا هستند معمولترین تقویت کننده به کار رفته در کل صنعت کامپوزیت می باشند. بطور کلی رزین بعنوان ماتریس پلیمری والیاف بعنوان تقویت کننده در صنعت کامپوزیت بکار می رود.
1-2-تعریف دوم:
کامپوزیتها (مواد چند سازه ای یا کاهگل های عصر جدید)رده ای از مواد پیشرفته هستند که در آنها از ترکیب موادساده به منظور ایجاد موادی جدید با خواص مکانیکی و فیزیکی برتر استفاده شده است.اجزای تشکیل دهنده ویژگی خود را حفظ کرده در یکدیگر حل نشده و با هم ممزوج نمی شوند.استفاده از این مواد در طول تاریخ نیز مرسوم بوده است .از اولین کامپوزیتها یا همان چندسازه های ساخت بشر میتوان به کاه گل و آجرهای گلی که در ساخت آنها از تقویت کننده کاه استفاده می شد ، اشاره کرد. هنگامی که این دو باهم مخلوط بشوند در نهایت آجرپخته بدست می آید که بسیار ماندگار تر و مقاوم تر از هر دو ماده اولیه یعنی گل و کاه است.قایقهایی که سرخ پوست ها با قیر و بامبو می ساختند و تنورهایی که از گل ، پودر شیشه و پشم بز ساخته می شدند و در نواحی مختلف کشورمان یافت شده است،نیز از کامپوزیتهای نخستین هستند.
اما سابقه استفاده از کامپوزیتهای پیشرفته
به دهه 1940 باز می گردد. در آن زمان
ارتشهای آمریکا و شورویسابق در رقابتی
تنگاتنگ با یکدیگر ، موفق به ساخت کامپوزیت پایه
پلیمری الیاف بور - رزین اپوکسی برای استفاده در صنعت هوا
فضا شدند. 20 تا 30 سال پس از آن ، کامپوزیت های پایه پلیمری بطور
گسترده ای به سوی صنایع شهری از جمله ساختمان و
حمل و نقل روی آوردند.